John August spells out the keys to a romantic movie:
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Characters we give a shit about. They don’t need to be likable, necessarily, but they need to be compelling. We need to be curious about what they’re going to do next.
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A credible reason to keep them apart. This could be almost anything — war, prejudice, a sinking boat — but if we don’t buy it, you’re toast.
Actually, that’s basically translating to romance the basics of fiction: interesting characters and a conflict.
If you want to take it further, don’t miss out on the comments for additional ideas!
Para mí la mejor película romántica es aquella en la que uno de los enamorados fallece de forma trágica, y su pareja se da a la bebida y se tira por un puente, poniendo fin a su vida; o en la que el prota, guapísimo y hetero, decide hacerse gay y fugarse de paquete sobre una Harley Davidson con un motero de grandes bigotes, enfundado en cuero negro, mientras que la novia del chico se hace lesbiana o ingresa en un convento.
¿Es necesario que de mi opinión sobre “Pretty Woman”?
Jajaja me han encantado tus ejemplos, pero creo que August se refiere más bien a la comedia romántica. Tiene su público ;-D